2009. április 10., péntek

Utóirat Kenyához


Mire elkészültem a kenyai quilttel, az internetem bemondta az unalmast, először vonalhiba volt, amit három napig "javitottak" nem tudom miért, azután mire helyreállt kiderült, hogy a gépem is felmondta a szolgálatot, ujra kellett telepiteni, igy a határidő után tudtam csak feltenni. A bőség zavara volt ezzel a témával kapcsolatban is, csináltam is vagy négyet, amiből kettő nem tetszett egy az talán-talán elmegy / alább megmutatom/ a végső a fenti lett. Most ennél a témánál az olvasmányok adtak ihletet és azt próbáltam megvarrni / azért néztem képeket is/ Karen Blixen aki sok évig élt Kenyában, és imádta azt a vidéket ahol lakott ,a Ngongi hegyek alatt volt a farmja, igy irt többek között a tájról:" .. ennek a vidéknek nincs párja a világon.... a szinek száraz, égetett szinek, a cserépedények szinei. A fák lombja könnyű és ritkás, formája másféle mint európában, nem ivben nő, hanem vizszintes rétegekben...." A hegyekről igy ir:" a Ngong -hegység hosszú vonulatban nyújtózik, négy pazar csúcs koronázza, négy mozdithatatlan sötétebb kék hullám, az ég előterében....maga a hegyvidék nagy, festői titokzatos hosszú völgyekkel, bozótosokkal, zöld lankákkal gazdag.. és igy folytatódik oldalakon át a táj leirása. Ezért tetszett ez nekem, és ezt próbáltam elképzelni, képeket is nézegetve megvarrni. Talán sikerült.A rozsdás feladatot ugy oldottam meg, hogy az egyszer zöldre festett anyagot rozsdáztam, ez lett az alap, és a kis kunyhók teteje kirojtozva. A fű is a rozsdás anyagok kirojtozásával lett.A két alak az csak jelkép, mert ezen a tájon nemcsak maszájok, hanem kikujuk is élnek.

A másik kép ez itt a Nátron tó akar lenni, a levegőből és a rózsaszin foltok a flamingók lennének, akik szinte ellepik az egész tavat.Hát nem tudom nem nyerte meg a tetszésemet, miután megvarrtam, azért megtartom.



1 megjegyzés:

agibo írta...

Szerettem volna kinagyítani, hogy jobban meg tudjam nézni, de nem ment.
Így viszont -a részletek megvizsgálása nélkül-, mintha egy finn quiltet látnék...