2009. február 11., szerda

Havas festés 1.


Tegnapelőtt itt a hegyen nagyon havazott és igy kipróbáltam a havas festést. Ildi blogján olvastam /ott a link is/ izgalmasnak tünt, megcsináltam. A fent látható edénybe három szódába áztatott anyag került, három különböző minőségű, vászon, egy nagyon finom vékony szitaszerű, és egy vastagabb lepedőszerű és egy nagyon vékony, amiről kiderült , hogy műszálas igy fehér maradt. Az anyagok tetejére raktam jó vastagon a havat, egészen az edény pereméig, itt már egy vagy két óra mulva látható, mikor jól megroggyant.Megszórtam különböző szinű festékkel, egy kis középkék, türkiz, narancssárga , és az egyik sarkába egy nagyon kevés fukszia. Bevittem a fürdőszobába melegre, a hó lassan olvadni kezdett, de késő délután lett mire teljesen elolvadt. Utána már a festésnél megszokott dolgok jöttek, öblités , mosás stb. Száradás után igy nézett ki a két anyagom, a vászon és a nagyon finom amit azt hiszem régen ugy árultak, hogy "száda", aki még emlékszik függönyök voltak ebből az anyagból. Az első a vászon, a második a száda. Nagyon érdekes, hogy mennyire más szinre festődtek, nagyon tarka, de nem baj nekem azért tetszik, mert sok szin lett benne, sokszor kell ilyesmi. Főleg a vászon szinei egybefolytak, szivárványszerű lett,a finn képnél jó lett volna az északi fényhez.Tegnap megint havazás volt, gondoltam festek mégegy kört, de este volt mire annyi hó összegyült a lépcsőn, hogy megint megtelt az edény. Most tiszta kéket raktam a hóra, remélve, hogy szép márványos különböző kék szineket kapok, ami nekem a tájképeknél az égnek, meg a tengernek kell.Ma reggel vettem ki a hó alól, egész nap zacsiba öriztem, nem voltam itthon, most este kimostam , szárad holnap felteszem




Ez a vászon egyik fele

Ez a száda, nagyon szép szinei vannak, bár nagyon tarka, csak részleteibe lehet majd használni


ez a vászonból egy részlet
Lehetett volna a hóléből egy másodfestést, de bolond módra kiöntöttem.Viszlát holnap.


7 megjegyzés:

Zelnice írta...

Jaj,ez nagyon izgi. Kérdés: én még ott tartok,hogy meleg kell a festéshez,erre azt írod:hó.Vagy utána tartod melegen,gondolom,amikor kiveszed a hó alól...?
Biztos valami kanadai találta ki :-)

ezkriszti írta...

De jó hogy kipróbáltad! Tisztán a port szórtad rá, én meg azt hittem a festéklével kell meglocsolni.

dixike12 írta...

Nem tudom, az Ildi blogján van a kitaláló link is, sajna ebben én olyan béna vagyok nem tudok linkelni, nézd meg Ildinél.Nem tudom, a hőmérséklet nekem is probléma volt, de valószinű a hó meleget ad csak mi nem érzékeljük, hiszen a fagytól is megvédik a növényzetet.De bevittem a radiátor alá nem tudom, többször is belenyultam az ujjammal, nagyon hideg volt, de megpróbáltam, bevált, mert jó lett az anyag

F.Gina írta...

Nagyon izgi :))) Gondolom, procionnal festetted, az meg megy hidegen is. Nagyon klasszak lettek !

agibo írta...

Nagyon tetszik az ötlet. Remek lett mindkét anyag is.
Az jutott eszembe, hogy talán a mélyhűtő oldaláról is le lehetne kaparni némi "hófélét" a további próbálkozásokhoz. De lehet, hogy ez marhaság. Jelmezezés után ki fogom próbálni.

Polyák Ildikó írta...

Szuper! Nálunk sajnos addigra már el is olvadt, mire odajutottam volna. A működési elvet én sem értem, de úgy látszik mégis működik.
AMúgy szerintem oldatot tesz rá, nem a port - de ez mindegy.

Névtelen írta...

Ahogy én a fagyasztóláda leolvasztását utálom, mert majdnem beleesek, hogy az alját elérjem, de mostantól lesz egy okom, hogy ne halogassam. Akkor a procion szövegből azt, hogy langyos festés el is felejthetjük?