2009. február 19., csütörtök

Rozsdás festés 1

Megmutatom, bár ez nem lesz még az igazi, de azért szedtem ki egy nap után, mert , mert .. na a kiváncsiság ördöge hajtott, de nem baj mert igy leirhatok egy két dolgot amire vigyázni kell, és talán a többieknek hasznos. Ez egy nagyon vékony zsebkendő volt, fehér, egy nagy csavarba hajtogattam bele, hamar megszineződött, de csak az a része festődött ami a csavarral érintkezett, tehát egy nap után érdemes kiszedni és másik felét becsavarni aztán vissza a nylonba. Többet raktam egy zacsiba igy most megnéztem, hogy a többi hogyan birja a gyűrődést.Mindegyik ott szines ahol érintkezett a vassal, igy mindegyiket áttekertem. Vegyes minőségű anyagot használok, igy vékony vászon, száda, olyan mint a géz, tiszta nylont, műszálasat, vastagabb vásznat, és ez izgat a legjobban, a már zöldre festett anyagot, valamint a havas festésnél a terakotta szerű szines, / ami igazában világos barna lett volna/.Biztató az első kukucska után főleg a már szines,/ ettől remélem a jó anyagot a kenyai quilthez/, mert azt gondolom, ha jó akkor egyben megvan ami zöld, rozsdás meg barna a kenyai földhöz illő szinek. Majd meglátjuk.Nagyon érdekes dolog ez, és főleg jó szórakozás is meg izgalmas. Még mielőtt valaki azt gondolná, hogy ennyi anyagot amit fennt leirtam, túlzás igy kezelni, ezek a sokféle minőségűek nem nagy darabok, kis fecnik is vannak mert egy képhez sokszor egy fél tenyérnyi elég, ezeket össze raktam és egybe tekertem rá a csavarokra.Nagyon FONTOS!!!!!! erre nagyon vigyázzon aki rozsdást fest és olvassa ezt a kis bejegyzést, hogy ha kiszedi majd a zacsiból az cuccot NEM SZABAD sehová csak ugy letenni, mert amihez csak hozzáér rögtön rozsdás lesz, tehát nylont alá, még a papir, meg rongy sem jó. Mire én erre gondoltam, nálam egy fürdőszoba szőnyeg bánja.Ha kiöblited ecetesbe csak azután szabad felaggatni száradni, de például nálam a radiátor csövén is folt maradt. Gyorsan le kell törölni akkor még menthető. Most szárad, egy rongy van alatta talán nem lesz baj.Nem véletlen, a keritésen meg deszkapalánkon száritják. Most ennyi remélem van aki tudja majd hasznositani, az első tapasztalatokat.

http://www.hobbyfarms.com/crafts-and-collectibles/rust-dyeing.aspx

2 megjegyzés:

Mehike írta...

Jaj, ezek a festések,egyszerűen csodálatosak

Névtelen írta...

Hát nem lett a szivem csücske ez a rozsdás festés. Először rozsdareszelékkel próbálkoztam, de két nap után is alig fogott be valamit az anyagon. Aztán szögekkel, de azok teljesen kiszámíthatatlan eredményt hoztak, és az egész maradt az alapszín. Most azon filózok, hogy egy ampulla Ferlecit injekció mit csinálna vajjon,